keskiviikko 8. kesäkuuta 2011

Puutarhani täällä - My garden for this year


No niin Sirpa, täältä tulee toivomiasi kuvia puutarhasta.

En ole sitten juurikaan puutarhaimmeisiä, olen ajatellut, että puutarhanhoito ja leipominen opetellaan sitten eläkkeellä... Toki on ihanaa, jos olisi upea puutarha, mutta minä tarvitsisin oman puutarhurin. Sanoinkin Joannalle, joka omistaa tämän talon, että toivottavasti en pilaa puutarhaasi.


Kasvi nro1. numeroin nämä varulta, että jos hortonomit haluaisivat kommentoida ja kertoa mitä nämä kukat ovat. Tästä osaan sanoa, että valkoinen ruusu, joita on jo useampi ollut minulla sisällä maljakossa.


Kasvi nro. 2 Viehättävä violetti kukkanen.
Hieman hävetti ja nauratti kun Joanna oli käymässä täällä tässä yksi päivä ja käytiin kurkkaamassa puutarhaa ja Joanna nyppi sieltä täältä rikkaruohoja, jotka olivat kasvaneet valtaviksi ja kertoi, että mitkä ovat rikkaruohoja ja mitkä eivät...


Kasvi nro 3. Oikein kaunis sininen kukkanen...


Kasvi nro 4. Näitä rosan värisiä kukkia olen nähnyt Suomenkin luonnossa.

Kasvi nro 5. Tätä luulin tosiaan luumupuuksi, mutta minulle tiedettiin kertoa että se on omenapuu.



Kasvi nro 6. Pian saadaan herkkuja tästä kirsikkapuusta!



Kasvi nro 7. Olen syönyt jo useamman kypsän mansikan. Valitettavasti puutarhassani kiusaa etanat ja nemyös havittelevat näitä. Minulla on ollut täällä semmoisia etananmetsästys sessioita, että... Osaavatkin olla kyllä ällötyksiä!



Kasvi nro 8. Oliskos tämä joku sormustin kukka?


Kasvi nro 9. Tähän tulee keltainen kukka. Täytynee laittaa tuonnempana lisää kuvia puutarhasta, kunhan seuraavatkin kukat puhkeavat.


Etana, etana näytä sarves, onko huomenna pouta? Nää ei oo ollenkaan mun kavereita. Tässä on yhden päivän saalis.



Puska ja Viidakon Ykä!

Auttakaa ja kertokaa mitä nuo kukkaset ovat...

Ei kommentteja: